Januari is ook al voorbij! - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Els&Hans Vermeij-Sluijter - WaarBenJij.nu Januari is ook al voorbij! - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Els&Hans Vermeij-Sluijter - WaarBenJij.nu

Januari is ook al voorbij!

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els&Hans

02 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Lieve allemaal,

Wat gaat de tijd toch hard, januari is voorbij en over 2 weken zit het er al (?!?) weer op voor ons. Op 15 februari beginnen we aan onze reis naar huis.
We maken nog wel steeds veel mooie dingen mee. Het is ook nog steeds heel leuk om zo samen overal op af te gaan en met zijn 2-en 24/7 samen te zijn.

Wat hebben we de afgelopen periode gezien:

- Het Noordelijk heeft heel veel vulkanische activiteit. Er wordt op sommige plaatsen energie en warmte uit aan de oppervlakte komende hete water gewonnen.
- Taupo ligt aan een kratermeer. Hiervandaan hebben we hebben veel borrelende grond en kleine geisertjes gezien. Op sommige plekken komt er zelfs stoom uit putten die in de goten van de straten liggen.
- We hebben een gigantische waterval (de Huka waterval) gezien. Echt bijzonder, het water was lichtgroen (als in een zwembad) met veel wit van alle belletjes. Deze rivier en waterval leveren 15% van alle elektriciteit in Nieuw Zeeland.
- Hans is hier een middag gaan mountainbiken. Prachtige routes op alle niveaus, waarbij de omgeving en de bossen soms sprookjesachtig mooi zijn. (Ik heb het ook een keer geprobeerd, maar kon na 3 dg nog niet lekker op mn zitbotjes zitten)
- We hebben in Taupo op een camping gestaan met een heel groot (extra warm) zwembad. In het water kon je drankjes bestellen aan de bar en in het donker hebben we al dobberend naar de film Ratatouille gekeken.
- We zijn 5 dagen op een camping in Rotorua geweest, hier was veel te zien in de omgeving. Oa een park met spuitende geisers en veel ploppende modderpoeltjes. We hebben daar ook een Maori cultural show gezien en veel gehoord over hoe de Maori in 2017 leven. In Rotorua hangt constant een beetje zwavelgeur. Soms wat minder en soms wat meer. In het dorp waren veel zwarte zwanen (met heel mooi oranje snavels). We hadden daar goed internet en hebben 's avonds in de tent naar de Hobbit films (opgenomen in NZ) gekeken. Hans is wezen 'stargazen' en we hebben in Wai-O-Tapu gewandeld en weer prachtige hotpools en zwavelmeren gezien. Hier in prachtige kleuren (verder vaak erg grijs).
- We hebben in Bowentown op een prachtige lokatie aan het strand gestaan. We konden daar heerlijk in zee zwemmen en naar keuze in de zon of schaduw liggen.
- Nu zitten we in het Coromandelgebied, op een heel rustige, prachtige camping Riverglen met als zwembad een 'pool in the Waiwawa river', echt helemaal super. Heerlijk zwemmen en rustig vertoeven. Helaas weinig/geen internet we komen dus helemaal toe aan lezen.
- We zijn ook naar Cathedral Cove gelopen, indrukwekkende rotspartijen met idyllische stranden.
- Op de terugweg zijn we langs 'hot waterbeach' geweest. Grappig hoor, als je daar (op bepaalde tijden rondom laagwater) een kuil graaft dan vult die zich met warm water. Wat een enorme kluit mensen op elkaar!!! Gelukkig blijven mensen daar geen 4 uur hangen en konden wij zo in een door een ander gegraven kuil stappen.

We gaan nog een kleine 2 weken door met genieten, de volgende keer zullen we de laatste 'wat ons opvalt' met jullie delen. We hebben dat in Nieuw Zeeland al een keer gedaan, maar we zijn hier dan ook 6 weken!

Tot dan,
Heel veel liefs, knuffels en hugs,

Hans en Els

• 02 Februari 2017 - 08:46

Rob De Vries:

Beste Hans en Els,
    Dank voor jullie verslag en wat een mooie reisverhalen. Dank daarvoor. PS leuk om te lezen dat jullie elkaar nog niet zat zijn en dat na zoveel jaar al samen. Groet Rob

• 02 Februari 2017 - 09:16

Herman Van Der Ham:

Het ziet er allemaal weer prachtig uit, zowel de omgeving als jullie.

• 02 Februari 2017 - 09:24

Marloes Kenter:

Wat leuk om jullie mooie verhalen te lezen en wat maken jullie veel mee! Nog een paar weken en dan begint de terugreis... Geniet nog van al het moois en elkaar!

• 02 Februari 2017 - 09:47

Bertil:

wederom leuke verhalen en prachtige foto's! Over twee weken al weer de reis naar huis; ongelofelijk hoe snel de tijd gaat. We wensen jullie in elk geval nog een paar mooie laatste weken...

• 02 Februari 2017 - 10:18

Henk Groot:

Dit is wel de reis van je leven ! dank voor je mooie verhalen en prachtige foto's en ja, aan alles komt een einde. Ik kan me voorstellen dat je dat jammer vindt, maar misschien is het toch ook wel fijn om weer thuis te komen. Ik zal het in ieder geval fijn vinden als ik jullie weer zie. Geniet nog even en bij voorbaat wens ik je een goeie thuisreis. WELKOM THUIS
    lieve groet Henk

• 02 Februari 2017 - 13:52

Christa:

Hoi Els en Hans,
    wat een fantastische reis maken jullie zeg. en wat leuk dat jullie in Rotorua zijn geweest. daar woont een bevriend nederlands stel van ons. hun dochter is afgelopen bij ons geweest. en onze dochter fleur en haar vriend zijn bij hen ook tijdens hun wereldreis op bezoek geweest.
    het is net of ik de reis van fleur opnieuw beleef! echt heel bijzonder wat jullie allemaal doen hoor.
    schitterend foto's inderdaad de reis van jullie leven. dit vergeten jullie nooit meer!
    blijf nog lekker genieten en denk maar niet aan huis hoor! nog niet belangrijk!

veel plezier nog dikke x en groetjes christa

• 02 Februari 2017 - 14:05

Thea Rob De Leth:

Wat bijzonder dat wij zo met jullie kunnen mee genieten van reisverslag plus foto,s. nu de laatste dagen nog even genieten dan naar home hoop dat het naar jullie verwachting voldoet. ik weer zeker van wel vast een welkom in haarlem en ik zie naar jullie uit.
    Goede thuis reis groet van ons.

• 02 Februari 2017 - 14:11

Anthoinette:

Wederom een mooi verhaal en prachtige foto's, geniet er nog maar even van.

• 02 Februari 2017 - 17:02

Wim Spreij:

Potdomme, wat gaat die tijd toch snel ...... en dat zal zeker voor jullie gelden! Nu is het echte aftellen begonnen. Voor mij gaf dat altijd een beetje een grauwsluier over de laatste part van de vakantie. Ik zou zeggen probeer dat te vermijden.
    Overigens: ik ben nooit in Nieuw Zeeland geweest, maar heb wel van collegae gehoord dat je de natuur uit de Ban van de Ring heel duidelijk kan herkennen!!
    Genieten maar ....... en tot spoedig.
    Wim

• 02 Februari 2017 - 18:26

Daniël Lonte:

Ha Els & Hans,

Super leuk om jullie verslag te lezen met bijbehorende foto´s. Effe weer iets leuks door de weeks naast je werk en andere bezigheden.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie terugkijken op jullie reis en naar elkaar na dit mooie reisavontuur.

Mijn Marleen is op dit moment aardig ziek, maar komt wel weer goed. Andere Marleen gaat heel goed en zijn wij heel trots op:).

Liefs Daniël

PS de ¨wat valt ons op¨ komt wel goed:)

• 02 Februari 2017 - 19:22

Anneke En Willem:

Ach jongens....., wat vliegt de tijd! Ook hier, de lente lijkt wel begonnen! De knoppen van de hortensia spatten bijna open! Afgelopen zaterdag hebben we moeder Miep uitgestrooid in de zee en gisteren was de overdracht van de Van der Vinnestraat 12 zwart, bijzondere momenten..
    En jullie dan, 24/7 op elkaars lip, dat wordt straks afkikken. Ook wel weer lekker. Tot snel, fijn om jullie weer te zien!!!!

• 02 Februari 2017 - 20:31

Jan Vermeij:

Wat een bijzondere reis maken jullie toch! Geniet steeds van jullie verhalen en foto's.

• 02 Februari 2017 - 21:16

Dirk:

Wat n feest! Nog twee weken Nieuw Zeeland. Bofkonten! Blijf genieten. Thuis went snel genoeg. En wat heerlijk weer die foto's.

• 02 Februari 2017 - 22:42

Kor Kleijwegt:

Lijkt wel op het Noordzee strand dat er kuilen gegraven worden. Alleen zijn het hier de Duitsers die allemaal een "eigen" kuil hebben:). Hoe het er in Nieuw-Zeeland toe gaat spreekt mij wel aan. Geen pool-auto's maar pool-kuilen! Als ik jullie was zou ik het hier gelijk introduceren...

• 03 Februari 2017 - 13:30

Bob:

Hallo vakantiegangers, ik vind het weer een mooi verhaal met bijbehorende foto's. Blijf lekker genieten en inderdaad niet gaan aftellen, zonde van de tijd!
    Zoals gezegd, mooie foto's. Wel ben ik benieuwd hoe Hans eruit zag na de foto van "Hans springt". Het opstijgen is 1 maar hoe is hij neergekomen en hoe lang duurde het voordat hij hiervan was hersteld?
    De foto van Hans duikt in de rivier is duidelijk gefotoshopt. Dat kan gewoon niet echt zijn zo strak in het vel en dan die kaarsrechte lijn. Ik heb hem doorgestuurd naar Pieter van de Hoogenband, je kunt direct komen trainen als je thuis bent.
    Verder moeten we eens nadenken over dat spreekwoord met die kuil voor een ander en zo. Dat werkt daar dus heel anders....... Liefs van ons, Bob.

• 03 Februari 2017 - 13:47

Herman Van Temmen Sr.:

Dag Els en Hans,
    Wat een schitterend land. Ik denk dat Nieuw-Zeeland wat natuur betreft een van de mooiste landen is. Daar verblijven lijkt mij ook een heel andere wereld. Fantastisch dat jullie dit samen kunnen beleven. En wat een prachtige duik van Hans. Ik wens jullie nog een paar mooie en fijne dagen.
    Hart. groet,
    Herman van Temmen sr.

• 03 Februari 2017 - 23:20

Trudie Piet:

Dag Hans en Els,
    Wat hebben jullie veel beleefd de afgelopen maanden! Mooie foto's van Nieuw-Zeeland. Erg leuk om zo iets van jullie reis mee te maken. Geniet van de komende weken!
    Hartelijke groet,
    Trudie

• 04 Februari 2017 - 08:22

Andre En Anja:

Lieve Els en Hans,
    Wat een reis, jullie beleven veel. Heel stiekum hopen wij dat jullie er snel weer zijn want jullie worden node gemist op het droomkoor. Voorlopig nog even door dromen op reis en zien we jullie over een week of twee weer. Nog veel plezier en goede thuisreis.
    Liefs Andre en Anja

• 04 Februari 2017 - 11:15

Elly Van Der Koore:

Wat een geweldig verslag weer. Jullie genieten wel zeg. Ik geniet daar ook weer van want alles komt dan zo sterk boven. Wat Bob hierboven schrijft is waar, niet gaan aftellen, blijven genieten tot de laatste seconde. Natuurlijk is het altijd leuk om thuis te komen, maar geloof me. Daaraan ben je na een week weer gewend. Dus ga nog even door met het genieten. De foto's zijn ook weer schitterend. Ja, reizen is geweldig leuk om te doen. Ik krijg steeds meer de kriebels, maar daar ik momenteel 1 dag per week werk op een advocatenkantoor in Amsterdam kan dat even niet. Half maart is mijn klus klaar en dan ga ik weer op stap. Geniet lekker door en ik lees wel weer hoe het verder gaat. Veel plezier hoor. Liefs Elly

• 05 Februari 2017 - 07:06

Tilly:

Goedemorgen hans en els wat was jullie verhaal en foto s weer mooi nu nog 2 weken tegaan geniet er van en wens jullie een goede reis naar huis gr

• 05 Februari 2017 - 20:05

Alda Binder:

Lieve Els en Hans, wat een mooie foto's weer en wat zien jullie er gezond uit!!
    Wij vinden het fijn dat jullie tijd vrijmaken om ons te laten mee genieten. Sorry voor de late reactie
    maar Deanne is geopereerd en dat vroeg de eerste aandacht. Jullie tellen af maar wij ook. Heel veel liefs
    van ons en tot spoedig.

• 06 Februari 2017 - 11:31

Hulya Ozgur:

Lieve Els en Hans,
    Wat een mooie foto's. Wat hebben jullie leuke dingen meegemaakt. We missen jullie. Gelukkig nor een paar dagen
    een goede reis naar huis
    groetjes,Hulya Derya Melisa

• 07 Februari 2017 - 13:52

Marina Giera:

Hallo ihr zwei,
    Gerard läßt mich durch die vielen herrlichen Fotos an eurer Reise teilhaben und ich freue mich mit euch, dass ihr so viel Schönes, Interessantes und Aufregendes erleben könnt!!! Genießt weiterhin diese herrliche,
    gemeinsame Zeit und kommt gesund wieder - alles Liebe und viel Glück wünscht euch Marina aus Berlin.