Onze 'laatste' week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Els&Hans Vermeij-Sluijter - WaarBenJij.nu Onze 'laatste' week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Els&Hans Vermeij-Sluijter - WaarBenJij.nu

Onze 'laatste' week

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els&Hans

15 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hi lieve allemaal,

We zitten nu op het vliegveld van Auckland te wachten op onze vlucht naar huis. Vanwege het inleveren van ons vervoer hebben we hier ruim de tijd. Mooi voor een 'laatste' blog!

Als we terug kijken dan hebben we veel mooie dingen gezien en vooral ook veel mooie en leuke mensen ontmoet. Daar hebben we toch wel heel erg van genoten.
Om te beginnen natuurlijk in Nepal Bishnu, Maya (de kok) en de andere mensen van de school en niet te vergeten onze maatjes van de stg Maya. In Indonesië onze 'interviewkinderen'. In Perth onze broers en zussen. We willen niemand daar overslaan maar hebben ons bij Laura en haar gezin wel heel welkom gevoeld! In Sydney hebben we leuke dagen met Jolien (vriendin van Jannemieke en nu ook van ons), doorgebracht. In Nieuw Zeeland hebben we op veel campings gestaan en daardoor ook veel leuke en aardige mensen (en kinderen) ontmoet. Onze dagen bij Kevin en Jilian van de B&B waren ook onvergetelijk. En wat denken jullie van jullie zelf? Het was elke keer weer een feest als er nieuwe reacties op de blog stonden, daar hebben we echt steeds naar uit gekeken.

En wat hebben we de laatste week gedaan/gezien?
We zijn met een boot naar Urupukapuka Island geweest (een eiland in the Bay of Islands). We hebben daar een rondwandeling gemaakt van een uur of 3 langs prachtige velden, bosstukken en kliffen. Hans heeft ook nog even gezwommen. We werden geïnterviewd door een leuke Duitse jonge dame, waar we nog een biertje mee hebben gedronken. Daarna zijn we naar Kaihu gereden en veel Kauri bomen gezien, sommige waren meer dan 1200 jr oud. We hebben daar ook een 'night walk' gemaakt. Het was de bedoeling om kiwi's (vogels) te zien, niet gelukt, wel leuk gehad! (We hebben hier trouwens geen enkele eet-kiwi (fruit) in welke winkel dan ook gezien, raar toch?!?) Vanaf die camping zijn we ook naar Kai Iwi Lake geweest. Een prachtig super helder meer met lekker warm water. We zijn ook naar Bluff Beach geweest, we hadden nog niet gezwommen in de zee ten westen van Nieuw Zeeland. De golven en de stroming waren daar zo sterk dat we niet verder dan 'naveldiep' zijn gegaan, we hebben daar wel enorm van de golven genoten! De zee was daar ondanks de sterke branding heel helder, je zag grote vissen (> 70 cm lang) parallel aan de kust door de golven zwemmen.

Daarna zijn we richting Auckland gegaan. De camping was oké maar niet erg gezellig. Veel vaste verblijvers daar in een soort caravanopslag. We zijn een ochtendje wezen shoppen, niets gekocht van wat ik van plan was, wel leuke klienigheden gekocht. Wat kan je dan weer blij worden als je leuke dingen om mee te nemen kan kopen! In de middag naar Mt Eden geweest. Auckland is een stad met meer dan 50 (dode) vulkaankraters, overal dus groene puisten in de stad. Gisteren regen (ja, verder hebben we steeds op regendagen gereisd) en we zijn naar een onderwater wildlife park geweest. SUPER!!! Er was een ruimte met sneeuw en tientallen pinguins die je zowel onder- als boven water kon zien. Ook grote onderdoorloop auquaria met haaien, zeevissen en oa ook giga pijlstaartroggen. En er werd ook van alles verteld tijdens het voeren. Door de haaiensectie kon je op een soort lopende band staan die je dan 'door' de vissen heen vervoerde. Ze zwommen links, rechts en boven je. Prachtig! Zo mag het best een dagje regenen. Daarna wilden we naar een als 'bijzonder leuk' aangeschreven markt, nou wij vonden er niets aan. We hebben ook een bezoek gebracht aan de Auckland Art Galery (mwoa) en aan de Sky Tower (wel leuk).

En vandaag ingepakt. We gaan met minder gewicht naar huis dan we zijn gekomen. Geen laptops meer die we voor het project bij ons hadden en we hebben ook wat spullen achter gelaten. De tent, snorkelspullen en zelfs een afritsbroek van Hans waar we net gearriveerde Duitsers blij meer konden maken. De rest was kennelijk ook gewaardeerd door anderen, want alles was zo weer weg uit de 'left overs' bak.

We hebben het super gehad! We willen graag iedereen bedanken die hier aan heeft bijgedragen (door een bijdrage aan ons project, door jullie meeleven, tips en adviezen, door ontmoetingen thuis en onderweg).

Dit was het! Niet tot een volgende blog,

Heel veel liefs en dank,
Hans en Els

• 15 Februari 2017 - 06:11

Laura Giesberts:

Lieve Hans en Els, het was heerlijk jullie op bezoek te hebben gehad. Komen jullie zeker op,oeken als we in nl zijn. Jullie mooie verhalen en foto' s hebben mij geinspireerd om zoiets ook te gaan doen als we de 50 gepasseerd zijn. Jullie zijn twee kanjers. Bedankt voor alles. Xxx

• 15 Februari 2017 - 06:26

Marjon:

Lieve Els en Hans,
    Wat geweldig dat jullie reis voor zoveel mooie herinneringen heeft gezorgd. En heerlijk dat ik met jullie mee mocht genieten. Jullie hebben ook zoveel mooie mensen ontmoet en mooie dingen gezien. Wens jullie een goede reis terug. Gauw tot ziens in Nederland. Liefs Marjon

• 15 Februari 2017 - 06:58

Marco:

Met veel plezier jullie resiverslagen gelezen! Als ik dat zo allemaal las, ging het best wel kriebelen hoor , dus wie weet dat er in de toekomst een blog van onze verschijnt :-) En Laura, de 50 is dichterbij dan je denkt :-P
    PS: Richard (en Carmen) hebben het nog regelmatig over jullie, dus jullie meer dan alleen een presentje achtergelaten! Tot medio 2018 zullen we maar zeggen! xxx

• 15 Februari 2017 - 07:35

Herman Van Der Ham:

Dank jullie wel voor jullie mooie verhalen en foto's.

• 15 Februari 2017 - 08:21

Herman Van Temmen:

Dag Els en Hans,
    Dank voor jullie mooie en interessante verslagen met prachtige foto's. Wat een schitterend land. Ook dat wildlife park is heel bijzonder. Nu naar huis zal wel een hele omschakeling zijn. Wens jullie een goede en veilige terugreis.
    Hart. groeten,
    Herman van Temmen sr.

• 15 Februari 2017 - 08:24

Marijke:

Heb genoten van jullie verslagen! Niet altijd gereageerd maar alles gelezen. Hans en Els goeie reis terug en we zien je snel weer op koor ( nu vakantie) groetjes Marijke

• 15 Februari 2017 - 09:25

Willem En Anneke:

Lieve globetrotters!
    Dank voor jullie prachtige verslagen! Het was heerlijk om zo mee op reis te zijn. Maar we vinden het stiekem ook wel fijn om jullie straks weer in levende lijve terug te zien! Fijne terugreis lieve schatten!
    Willem en Anneke

• 15 Februari 2017 - 09:28

Maureen:

Hoi Els en Hans,
    Wat is de tijd snel gegaan! We hebben enorm van jullie verslagen genoten en het was erg leuk om jullie op deze manier te volgen op jullie reis. We wensen jullie een hele voorspoedige thuisreis en dan kunnen we nu gewoon weer zeggen: Tot ziens! Groejes, Maureen

• 15 Februari 2017 - 09:54

Bertil:

onvoorstelbaar zo snel als die maanden voorbij zijn gegaan. Het was leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen; genoten van de foto's. Ik sluit me bij Maureen aan en wens jullie een voorspoedige en veilige reis 'back home'.... Tot gauw :-)

• 15 Februari 2017 - 10:08

Elaine:

Hi Els en Hans,

Bedankt voor de leuke verslagen! Tot gauw, maar eerst bijkomen van de Jet-Lag

• 15 Februari 2017 - 10:17

Rachel En De Jongens:

lieve Els en hans,

Dank voor jullie verslagen en het delen van jullie avonturen en belevenissen, voelde alsof wij zelf ook een beetje met vakantie waren. Kan niet wachten om jullie verhalen real life te horen en om jullie te knuffelen. Veilige reis en tot heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel! xxx

• 15 Februari 2017 - 10:31

Corry & Ben:

We zijn heel blij dat jullie van Australë en onze buren Nieuw Zeeland hebben kunnen genieten. We wensen jullie een hele fijne reis naar Nederland en dan al die vesites om te laten zien hoe prachtig alles was geweest.

Groetjes van,
    Corry & Ben

• 15 Februari 2017 - 11:29

Derya:

Geweldig dat we jullie reis via deze weg hebben kunnen volgen,
    Mooie en leuke foto's, en verslagen,
    Fijn dat jullie weer thuis komen.
    Goede reis.

Welkom thuis, althans over een paar dagen

Groet, Derya, Hulya, en Melisa (de buren)

• 15 Februari 2017 - 11:38

Elly Van Der Koore:

Wat een leuke ervaringen weer en wat een prachtige foto's. Ik zit er in gedachten dan weer helemaal in. Ja, achteraf is de tijd voorbij gevlogen, maar het was zeker de moeite waard. Het is ook mijn ervaring dat je, waar ook ter wereld, heel leuke en lieve mensen tegenkomt. Mar dat is hier ook zo. Jullie zullen wel over moeten stappen ergens, geen idee waar vanuit Auckland. Wij vlogen toen naar Johannesburg om "even" Zuid Afrika nog aan te doen. Vanuit Sydney was onze overstap in Singapore, wat ik een prachtig vliegveld vond. Lieve mensen, ik wens jullie een goede terugreis met weinig vertraging en een behouden thuiskomst. Tot ziens en veel liefs Elly

• 15 Februari 2017 - 11:39

Alda Binder:

Vol spanning wachten wij op jullie. Heerlijk weer in levende lijve en dan misschien nog wel veel verhalen.
    Jullie zijn weer welkom in Holland, het is hier wel koud. Heel veel knuffels maken het dan weer warm.
    Goede reis. Groetjes van mij en Bert.

• 15 Februari 2017 - 11:41

Annelies B:

Goeie terugvlucht en welkom thuis! Joop en Annelies Beuzel

• 15 Februari 2017 - 14:06

Henny&Niek:

Wij wensen jullie een goede vlucht en bedankt voor de mooie verslagen en foto,s.Gaan jullie als je thuis bent maar lekker uitrusten en slapen.Want het is weer een lange reis.Tot ziens in Haarlem en groetjes.

• 15 Februari 2017 - 14:12

Bob :

Het was leuk om jullie ervaringen te lezen en de prachtige foto's te bekijken. Wat is de tijd snel gegaan! Goede reis, alvast welkom thuis en tot snel!

PS de buren in jullie straat vonden die deelkoelkast wel een goed idee, dus zou maar meteen naar de AH gaan als je thuis bent...... ze wachten met smart op jullie thuiskomst. ;)

• 15 Februari 2017 - 15:59

Thea De Leth:

dit is ook onze laatste reactie via de mail straks zien we jullie gelukkig weer in levende lijven
    hebben super genoten van de reisverslagen en vooral ook van de mooie fotos (rob heeft vele natuur fotos opgeslagen) we gunnen jullie een hele goede vlucht en een behouden thuiskomst de kinderen zullen wel blij zijn en wij zullen de verslagen e d wel gaan missen van hieruit onze groeten rob en thea

• 15 Februari 2017 - 21:05

Elly Van Nes:

Beste Els en Hans, ik vond het heerlijk om jullie op deze wijze te volgen! Mooie verhalen en prachtige foto's! Ik wens jullie een hele goede en veilige terug reis en zie je weer op het koor! Groetjes Elly

• 15 Februari 2017 - 22:08

Dirk:

Beste Els en Hans, dank, dank, dank voor jullie heerlijke reisverhalen en mooie foto's! Alsof we zelf weer op reis waren! Wat een heerlijk gevoel? Welkom thuis! Groet Joke en Dirk

• 15 Februari 2017 - 23:01

Ad:

Ha lieve Hans en Els, dank jullie voor delen van al deze mooie ervaringen. Het was heerlijk mee te kunnen genieten. Ik wens jullie een prettige en voorspoedige thuisreis. Liefs, Ad.

• 22 Februari 2017 - 13:04

Herman Wiegman Sr.:

Ik heb je reisverslagen alemaal gerlezen en vond ze zeer interesant. bedankt en tot ziens