Het Zuidereiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Els&Hans Vermeij-Sluijter - WaarBenJij.nu Het Zuidereiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Els&Hans Vermeij-Sluijter - WaarBenJij.nu

Het Zuidereiland

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els&Hans

20 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Picton

Hi lieve allemaal,

Op dit moment staan we in de rij te wachten op de ferry naar het Noordereiland van Nieuw Zeeland. Een mooi moment na Milford Sound om onze belevenissen op het Zuidereiland met jullie te delen.

Nieuw Zeeland is een prachtig land! Alleen de omgeving van Christchurch is niet zo bijzonder (ze zouden het toeristen moeten verbieden om op Christchurch te vliegen). Het weer is nog steeds niet optimaal, maar we hebben het goede weer gewoon opgezocht. Lang leve internet! Inmiddels heb ik al 4 dagen geen lange broek meer aangehad, dus dat is wel oké.

Na de Milford Sound wilden we naar de Franz Jozef Glacier, vanwege het weer hebben we dit niet gedaan, maar zijn we naar Wanaka gereden. Vanaf daar hebben we een hike gemaakt (5 uur heen en terug naar de auto) naar de Rob-Royglacier. De rit er naartoe ging over een onverharde weg (> 30 km) en door meerdere beddingen van stroompjes. Dat was best spannend! Het was dat je anderen dit ook zag doen, anders weet ik niet of we ze allemaal hadden geprobeerd. Tijdens de wandeling naar boven werd het weer steeds slechter en uiteindelijk hebben we in de druilregen naar een hoop wolken staan kijken. (HV: Er was best wel wat van de gletschers te zien, hoor.) Ook weer grappig. Vanuit Wanaka hebben we het goede weer opgezocht, richting Nelson dus. Onderweg een kapotte band (echt kapot!). Wat een kneus hadden we aan de telefoon. Keurig doorgegeven waar we stonden (wegnr, richting en bij welke brug), bleef hij maar vragen of we bij een hotel in de buurt stonden. Nee dus!!! Ook vroeg hij ons telnr. Dat is bekend bij de verhuurder en had hij kunnen zien. Op het laatst vroeg hij zelfs hoe laat het was!?!
We wisten dat het een lange weg was en hadden een B&B geboekt. Toen we daar om 22.15 aankwamen werden we enthousiast en hartelijk welkom geheten door onze gastheer en liepen we door de huiskamer naar onze slaapkamer. In de huiskamer zat een bevriende Kiwi met ouders uit Zwitserland (hippie uiterlijk mét staartje) met de gastheer muziek te maken. We hebben tot half 2 samen zitten spelen en zingen. Echt super!!! Zo leuk dat we op de weg richting Picton nog een nacht zijn geweest. Toen werden we voor het avondeten uitgenodigd, lief he. We bleken hun eerste gasten te zijn.

We zijn ook naar het Abel Tasmanpark geweest. met een boottaxi heen, 4 uur gelopen (best veel hoogtemeters), beetje strand en met een andere taxi en bus terug. Werkelijk geweldig; goudgele stranden, alle kleuren blauw water, prachtige bush-natuur met die mooie oer-varenbomen.

In het deel van Nieuw Zeeland waar we nu zijn is het gelukkig wel beter weer. We hebben wel een avond/nacht met weeralarm gehad. Storm en veel regen. De regen viel mee, wind was idd fiks. We hebben er geen last van gehad.

Op 1 camping was een Spa, daar mochten we gebruik van maken. Dat was een hot tub war we een half uur in hebben gezeten. Elkaar aankijkend van 'is dit nu leuk?'. Niet erg spannend dus. Wel leuk was ons bezoek aan Rabbit Island. Geen konijn gezien maar wel leuk geluncht met hout gestookte bbq.

We komen veel NL toeristen tegen en Nieuw Zeelanders die NL spreken, best leuk. Er zijn maar 17 miljoen NL'ers, verbazend hoeveel je er aan de andere kant van de wereld tegenkomt. Op elke Nederlander zie je ongeveer 4 a 5 Duitsers. De grappigste waren een Duitse backpackende jongen en zijn nu 4 weken mee backpackende ouders. Respect hoor, vooral de vader zag er ouder uit dan wij. En dan 4 weken gaan lopen met alles op je rug! We hebben ze van een kopje koffie voorzien (de zoon hoefde niets). We hebben ook een Duitse lifter een stukje meegenomen. Was gezellig.

Ook droevig nieuws, mijn oom Gerard is eergisteren overleden. Dan ben je toch wel ver weg. We zouden nu wel graag even thuis zijn geweest. Dan weet je weer hoe we verbonden zijn met degenen die ons lief zijn.

Ik was van plan om nog een stukje 'wat ons op valt aan de Nieuw Zeelanders' toe te voegen. Dat past nu even niet. Dat houden jullie te goed.

Heel veel liefs,
Hans en Els

• 20 Januari 2017 - 07:53

Bob Laurenssen :

Allereerst ons medeleven met het overlijden van je oom.
    Verder weer prachtige foto's van wat jullie allemaal zien, wat een mooie natuur!
    Wel rare wezens die daar uit de zee komen...........:)

• 20 Januari 2017 - 08:07

Herman Van Der Ham:

Prachtige plaatjes weer!

• 20 Januari 2017 - 08:56

Elly Van Nes:

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je oom! Ja dan is het inderdaad vervelend dat je zo ver weg bent! Sterkte gewenst ! Nieuw Zeeland is een prachtig land en ja ik geloof wel dat daar heel Nederlanders wonen . Ook ik heb daar familie wonen! Geniet verder van jullie prachtige reis ! Zo te zien doen jullie fat wel wat een geweldig mooie foto's ! Groetjes Elly

• 20 Januari 2017 - 11:46

Alda Binder:

Els gecondoleerd met het overlijden van jouw oom. Wat fijn is het dan dat je samen bent.Heel veel dank voor de mooie foto's we genieten er van!!! Veel liefs Bert en Alda.

• 20 Januari 2017 - 12:03

Martine Van Der Ham:

Gecondoleerd met Oom Gerard. Tante Joke zal jullie nu zeker missen.
    Mooie foto's weer!

• 20 Januari 2017 - 12:34

R De Leth:

Gecondoleerd Oom Gerard.
    mooi verslag en wat zien jullie toch veel. dit gaat een leven lang mee ook de mindere leuke dingen,
    maar zo is het leven. gun jullie twee nog goede dagen toe. en genieten mag hoor. foto heb ik copy gemaakt kon het niet laten zo mooi de natuur.
    groet van thea en mij.

• 20 Januari 2017 - 14:01

Herman Van Temmen:

Dag Els en Hans,

Allereerst mijn blijk van medeleven met het overlijden van oom Gerard.
    Schitterende natuur en mooie leuke foto's. Wat leuk dat met elkaar samen spelen en zingen. Zo iets geeft wel een bijzondere band.
    Een goede voortzetting van de reis.

Hart. groeten,
    Herman van Temmen sr.

• 21 Januari 2017 - 12:21

Elly Van Der Koore:

Wat een heerlijke update weer. NZ is idd heel mooi. Zelf vind ik het één van de mooiste landen die ik in mijn leven gezien heb. Gecondoleerd met het verlies van een dierbare van jullie. Dat gevoel herken ik goed. Toen ik de eerste maal in Australië was, 1985, was mijn vader echt doodziek. Wilde dus eerst niet gaan, maar hij bleef aandringen persé te gaan. Maar het genieten is dan anders. Drie maanden later is hij overleden. Leuk die B&B. Ja, zo'n kapotte band is balen. Hij was wel echt kapot zeg. Jullie verslagen maken mij weer vreselijk onrustig, ik zou dan zo weer weg willen. Maar het is heerlijk om te lezen en de foto's zijn schitterend. Ga nog lekker even door met genieten en natuurlijk alles met ons te delen. Je lezers genieten ervan. Veel plezier nog en ik duim voor lekker weer. Groetjes Elly.

• 22 Januari 2017 - 09:00

Marjon:

Lieve Els en Hans,
    Gecondoleerd met het verlies van oom Gerard. Sterkte ook voor tante Joke en je nichtjes.
    Liefs ,Marjon

• 22 Januari 2017 - 09:03

Ben En Corry Bijsterbosch:

Wat zijn jullie toch op een mooi avontuur. Jullie maken ons lekker om ook eens in die richting te gaan, maar dan moet je er wel een lange tijd voor uittrekken. Wij gaan op 4 februari voor onze lange reis (6 maanden) naar de oostkust van Australië dus moet Niew Zeeland maar een jaartje wachten. We hopen dat jullie op het noorder eiland iets beter weer krijgen en laat het ons maar weten hoeveel er te zien in. Els, we vinden het jammer dat je oom is overleden, maar als je op goede voet vertrokken bent kun je daar een beetje rust uit putten. Ik weet hoe het voelt want zo heb ik ook afscheid moeten nemen van mijn ouders. Jongens, blijf genieten en tot het volgend reisverslag. Liefste groeten van Corry en ik.

• 22 Januari 2017 - 19:12

Daniël & Marleen Lonte:

Gecondoleerd met het overlijden van Gerard. Marleen V. zal volgens mij bij de begrafenis zijn a.s. dinsdag.

Jullie hebben je busje aardig toegetakeld:(. Nou ja, als je maar lol hebt:).

Vandaag met mijn ¨Marleentjes¨ op stap geweest voor nieuwe Nikes. Was even puzzelen, maar we hebben ze. Daarna gezellig uiteten bij een Vietnamees restaurant om te kunnen voorbereiden op onze eigen reis eind dit jaar naar Singapore, Vietnam en Cambodja:).

Wij hopen 'wat ons op valt aan de Nieuw Zeelanders' snel te kunnen lezen. Altijd leuk/interessant naast de mooie foto´s en sfeerimpressies.

Nog een maandje en dan zijn jullie alweer terug. Tijd is hard gegaan. Nog veel plezier met elkaar, de omgeving en de mensen.

Liefs Daniël & Marleen

• 23 Januari 2017 - 03:21

Laura Giesberts:

Sorry dat ik nu pas reageer maar heb niet eerder tijd gehad on het verslag te lezen. Heerlijke verhalen weer! Wat super lief van die mensen in de b&b. Balen van de band! Gecondoleerd met het overlijden van oom Gerard. Wij weten heel goed wat je voelt! Denken dus nu extra aan je! Veel plezier nog! Xxx