De 1e vliegreis en aankomst in Nepal - Reisverslag uit Laprak, Nepal van Els&Hans Vermeij-Sluijter - WaarBenJij.nu De 1e vliegreis en aankomst in Nepal - Reisverslag uit Laprak, Nepal van Els&Hans Vermeij-Sluijter - WaarBenJij.nu

De 1e vliegreis en aankomst in Nepal

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els&Hans

06 Oktober 2016 | Nepal, Laprak

We zijn afgelopen zondag door de kinderen naar Schiphol gebracht, we hebben daar samen gegeten. Het moment kwam dat we door de douane gingen, een spannende tijd tegemoet! Eerst naar Dubai, daar een tussenstop van 5 uur. Wat we ons niet realiseerden is dat we een klein uur nodig hadden om met 2 bussen van de aankomst- naar de vertrekgate te reizen. Gelukkig zijn we 2 uur voor vertrek richting gate gegaan, anders hadden we een serieus probleem gehad. De vlucht naar Kathmandu kon wegens noodweer niet landen en met een vertraging van 3 uur (we mochten het vliegtuig niet uit, eten en drinken was op) landden we op Kathmandu Airport. Uiteraard ongeveer gelijk met alle andere vertraagde vliegtuigen. Echt een complete chaos bij de bagagebanden. Uiteindelijk kwam alles op de band en zijn we naar ons hotel gebracht waar we na 3,5 uur slaap opstonden om naar de bus naar Pokhara te gaan. Wat kan je toch lekker slapen in een bus!!!

In Pohkhara hebben we een taal- en cultuurles gehad van 3 uur, je zal begrijpen dat we het Nepalees nu vloeiend spreken en begrijpen.
Inmiddels zijn we bij ons gastgezin en we hebben de kleuterschool bekeken en overlegd wat nodig is. (ook wat nuttig en aangenaam is, de besluiten volgen nog). We logeren bij Bischnu, het schoolhoofd van Snowview College. Een school voor 650 leerlingen in de leeftijd van 3(!!!) tot zo'n 18 jaar. Woensdagavond was een familiefeestje t.g.v. een bruiloft en we zijn meegevraagd. Dat was heel bijzonder. Er werd veel gezongen en gedanst en onze aanwezigheid werd echt op prijs gesteld. We kregen apart van de overige gasten te eten en eigenlijk wilden ze ook dat we bleven slapen. Bischnu moest echt terug naar de school, we hebben in 'onze eigen' kamer geslapen. We werden wel bekeken (vooral door de kinderen), maar voelden ons heel welkom en echt deel van het feest. We ontkwamen niet aan meedansen en zingen (eigen compositie geïnspireerd op Nepalese zingmanier). Als het aan de overige gasten lag werden wij de top-act van het feest, na 2 'optredens' zijn we weer lekker gaan zitten. Wel bijzonder om daar zo deel van te zijn, je voelt je in ieder geval niet de toerist.

Nu verder met de preschool, het is handig dat het nu vakantie is. Geen kinderen, wat meer handelingsruimte.

Tot binnenkort!

• 06 Oktober 2016 - 10:43

Jacqueline:

Wat een belevenissen. De foto's brengen herinneringen bij me terug. Wat een mooi land is het toch. Geniet!

• 06 Oktober 2016 - 10:47

Bob:

Wat leuk om te lezen! Altijd al gedacht dat er iets van een artiest in jullie zat die gewoon moet optreden;) Hans en Els, de topact voor al uw feesten en partijen! Ik voel een carriereswitch opkomen als jullie terug zijn........

• 06 Oktober 2016 - 14:07

Alda Binder:

Zoals jullie schrijven is vloeiend Nepalees jullie taal?
    Maar blijf jullie verslag maar in het Nederlands schrijven

• 06 Oktober 2016 - 20:59

Pieter:

Leuk om jullie verhalen te volgen, geniet van de nieuwe ervaringen! Gisteren schaatsen weer begonnen, ga hard trainen, na dit seizoen houd je me niet meer bij Hans!
    groetjes, pieter

• 06 Oktober 2016 - 21:17

Elly Van Der Koore:

Wat geweldig dit te lezen en ook de foto's te zien. Het is zo anders daar dan hier. Heb het geprobeerd in Holland vast te houden, maar dat gaat gewoonweg niet. Het werken daar lijkt me heerlijk en zeker de dankbaarheid en liefde van de bewoners. Hou ons op de hoogte, het is heerlijk om te lezen.

• 06 Oktober 2016 - 21:44

Willy.:

Alleen de reis is al een hele belevenis zeg.
    Maar mooi dat jullie zo welkom zijn, en kunnen genieten van zang en dans en lekker eten.
    Ik kijk al weer naar het volgende verhaal uit hoor.
    Liefs Willy.

• 07 Oktober 2016 - 15:30

Joek En Nico:

Enorme belevenis in een onbekend land. Heerlijk als je zo ontvangen wordt. Geeft ontspanning. Wij vinden geweldig dat wij op de hoogte kunnen zijn van jullie belevenissen. Groetjes Joek en Nico.

• 09 Oktober 2016 - 11:43

Nel Steensma:

nel steënsma wayeenbelevenis aan
    die korte tijdprachtig doe voorzichtig denken aanjullie,

• 09 Oktober 2016 - 21:42

Trudie Piet:

Wat een ervaringen in de eerste week! Veel plezier.
    Hartelijke groet

• 11 Oktober 2016 - 19:28

Thea De Leth:

wat een belevenissen en dat al na een week ook hele mooie foto,s wij blijven jullie volgen groetjes rob en thea

• 16 Oktober 2016 - 18:27

Marijke Van Wonderen :

Leuk om met jullie een stukje mee te beleven! Je hebt toch wel een liedje ui het repertoire van de BPS gezongen he??