Bijna weg - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Els&Hans Vermeij-Sluijter - WaarBenJij.nu Bijna weg - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Els&Hans Vermeij-Sluijter - WaarBenJij.nu

Bijna weg

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els&Hans

28 September 2016 | Nederland, Haarlem

Het is zover, we gaan bijna weg. Allebei hebben we onze laatste werkdag op kantoor gehad, de afwezigheidsassistenten voor de werkmail zijn ingesteld. Raar hoor: 'ik ben vanaf 1 maart (2017) weer aanwezig om deze mail te lezen'. En dan valt 1 maart ook nog eens op een woensdag, dan werk ik sowieso niet.

De rugzakken zijn gepakt en alles blijkt mee te kunnen. Kennelijk heb je voor een reis van ruim 4,5 maand minder mee te nemen dan voor een wintersportvakantie van 1 week of een kampeervakantie van 3 weken. Gelukkig hoeven we niet op het gewicht te letten. Al doe je nog zo je best, in zo'n rugzak kan je echt niet meer dan zo'n 20 kg kwijt. En al gaan we backpacken, we backpakken wel op 50+-wijze. Veelal met auto of campertje, niet met de rugzak op de rug. Alleen het stukje trekking naar het Anapurna Base Camp (ABC-trekking) gaan we lopen, maar dan nemen we lang niet alles mee.

We hebben ook gekeken hoeveel superlieve bijdragen we hebben gekregen voor 'ons' project via de stichting Maya. We gaan in de buurt van Pokhara een schooltje voorzien van inrichting. Daar is € 4000 voor nodig. (6 lokalen en een gemeenschappelijke ruimte, hoever zou in je NL komen met zo'n bedrag!) We hebben aan Wereldwijd voor Kinderen (WWVK) gevraagd om € 3000 en we wilden de andere € 1000 zelf proberen bij elkaar te krijgen. En dat is gelukt! Wat een lieve bijdragen van zoveel lieve mensen. Allemaal even bijzonder, we zullen er zorgvuldig mee omgaan. Iedereen echt super bedankt! Toch wil ik 1 bijdrage extra aandacht geven. Peter van Groeningen (een jeugdvriend van Hans) is 2 jaar geleden plotseling overleden. In zijn portomomee zat nog een bedrag, zijn moeder heeft dat nu aan ons toevertrouwd. Dat was een heel bijzonder moment (zelfs nu voel ik dat nog achter mijn ogen).

Wat ook leuk is aan deze weken is dat we veel mensen 'nog even zien' voor we weg gaan. Dat geeft mij een heel bijzonder gevoel. We hebben zelfs al een Sinterklaasgedicht en erwtensoeppakket gekregen. We merken hieraan dat we 'gemist' gaan worden, net zoals we jullie gaan missen. Op de vraag van een collega wat ik het meeste zou gaan missen wist ik direct: dat zijn mensen! In de eerste plaats mijn kinderen, maar ook iedereen die me dierbaar is.

Zondag vliegen we weg, tot in Nepal!

• 28 September 2016 - 10:13

Bob:

Leuk om te lezen en het begint nu spannend dichtbij te komen!

• 28 September 2016 - 10:20

Chris En Karin:

GOEDE REIS !!

• 28 September 2016 - 11:53

Hans Hofland:

Heel veel plezier en een hele goede tijd toegewenst ;-)

Groeten,

Hans

• 28 September 2016 - 18:08

Dirk:

Hoi lieve Els en beste collega, heb ik je toch nog gemist gisterenmiddag op het werk om je gedag te zeggen! Aan het einde van de dag nog langs gefietst maar helaas! Bij deze, heel veel plezier samen met Hans. Reizen is zo mooi en spannend. Geen dag hetzelfde! Groet en zoen, ook namens Joke, dag Dirk

• 28 September 2016 - 19:03

Ad Vermeij:

Ha Hans&Els, leuk spannend avontuur. Geniet mateloos.
    Liefs Ad.

• 29 September 2016 - 22:22

Elly Van Der Koore:

Lieve Hans en Els, ik wens jullie veel succes en ook veel plezier en geluk op jullie fantastische reis. Wat zullen jullie genieten. De mensen daar zijn zo dankbaar en de natuur is overweldigend. Ik zie dat jullie o.a. op Bali komen. Geweldig, zo'n totaal andere wereld dan hier. Nogmaals geniet ervan en jullie verslagen zullen door iedereen verslonden worden. Een hele goede reis gewenst en veel geluk. Elly.

• 01 Oktober 2016 - 18:49

Linda:

Ha lieverds, spannend hoor, zo'n grote reis! Het wordt vast fantastisch! Een heel mooie, inspirerende en avontuurlijke reis gewenst en ik hoop dat het allemaal lukt voor het schooltje. Heerlijk genieten samen! Liefs en dikke knuffel, Jan en Linda

• 02 Oktober 2016 - 13:56

Willy Van Schelt.:

Van daag is het zover, we wensen jullie een goede en veilige reis.
    En geniet van alles en ook van elkaar. Ik zal jullie missen, maar in gedachten reis ik met jullie mee.
    Lieve groet van ons Jacob en Willy.

• 02 Oktober 2016 - 20:20

Herman Wiegman & Henny Nooteboom:

hallo Hans en Els, een heel goede reis gewenst! Geniet van al het moois wat jullie zullen zien. Geweldig om andere culturen te gaan beleven. Heel veel plezier en hopelijk zien we elkaar weer in mei, op de verjaardag van tante Joke. lieve groet Herman en Henny

• 02 Oktober 2016 - 21:19

Henry En Joke:

Joke en ik wensen jullie een waanzinnig fijne reis toe!

• 02 Oktober 2016 - 23:29

Daniël & Marleen:

Namaste Els & Hans,

Inmiddels zijn jullie onderweg en hebben jullie afscheid genomen van de kinderen, familie & vrienden.

Hulp bieden daar waar het meer dan welkom is. We hebben gezien en gehoord dat de donaties goed besteed worden in Nepal.

Geniet, ontdek, mooie en lieve mensen en verre landen. Een mooi (levens) ervaring erbij.

मायालु (Māyālu) Daniël & Marleen

• 03 Oktober 2016 - 19:14

Alda En Bert:

Lieve Els en Hans, blij even een berichtje. Veel aan jullie gedacht en nu werken en genieten.
    tot schrijvens.

• 03 Oktober 2016 - 20:26

Anneke En Willem:

De reis van de helden is begonnen. Mooi om je droom te verwezenlijken, We leven mee en wensen jullie een super tijd samen. GENIET!!!

• 11 Oktober 2016 - 08:37

Laura Jacobs:

Hans, wat leuk om mee te mogen lezen in jullie avonturen. Goede reis en geniet.

Groeten Laura Jacobs